idanorthcamp

Direktlänk till inlägg 22 mars 2014

Angeldancer "Agge"

Av Ida Northcamp - 22 mars 2014 22:26

Agge är min första häst. Jag kom till Jorvik, och jag såg Agge förfösta gången. När jag gick fram till honom, klappade jag honom lite. Några tjejer kom fram o sa "Han har ett stort problem. Han är ingen bra häst."
Jag fattade inte riktigt vad dom menade, jag hoppade upp på honom och jag började med att skritta.
Jag träffade vänner, och de ända dom sa var att Agge hade massa problem, och hade skadat många personer.
Jag blev rädd i början. Men många veckor gick, och jag lärde känna Agge väldigt bra. Vi kom bra överens, vilket betydde att jag fick köpa honom med ett billigt pris.
   
När jag hade haft honom en vecka, fick jag ett brev.
Det var från förra ägaren till Agge. Jag blev riktigt chockad. Men blev även glad att jag fick veta saker om honom.
På brevet stog det:
Hej Ida. 
Jag heter Sofie, och jag är Agges förra ägare. Agge har alltid haft problem med sitt humör. När han var ett litet föl, fick han se sin egna mamma dö. Mamman dog av en sjukdom. När hon dog, låg han i hennes famn i sin hage. När han vaknade och gick upp, försökte han väcka henne. Han hoppade runt och försökte verkligen få henne att ställa sig upp, men hon vaknade inte. Han fick panik och gnäggade jättehögt. Jag vaknade till, och sprang ut, då jag märkte att hans mamma var död. De fanns vissa som hade gått förbi, som sen berättade de dom såg. 
Efter de, har Agge alltid varit aggresiv. Jag försökte med allt, men inget funkade, så jag skickade honom till Moorland. Jag fick mycke information om hur aggresiv han har varit från stallet, och dom var väldigt nära att avliva honom. Men dom sa att de var en sak dom vill testa, dom ville försöka en gång till. Jag ville skicka de här till dig, för att jag verkligen är tacksam. Jag hoppas du hör av dig. Vi ses! //Sofie.
 

Agge är den bästa hästen jag känner, ingen annan kan förstå hur tacksam jag är för att få honom.
Han är så fin <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida Northcamp - 7 maj 2014 20:56

Hej på er!Har tänkt på bloggen nu, och har tänkt att jag ska byta till blogg.se!Inget är klart, de är därför jag inte riktigt vill ge ut vad bloggen heter! Det får bli en liten överraskning c:Aja, nu vet ni! Ses!Ps. Måste lära mig blogg.se, så de kom...

Av Ida Northcamp - 4 maj 2014 17:29


Fick även en väldigt fin bild Jen tog medans! Tack så mycke!   Gillar att min tröja är borta, min hästs svans är borta och att hästen äter min näsa! Riktigt fint! ...

Av Ida Northcamp - 21 april 2014 12:35

Ida har haft påsklov, o sovit hela tiden. Fullt upp har jag haft med vissa saker. Ibland kan jag ha fastnat hos mina kompisar, o sen börjar de bli sent o man orkar inte blogga för att man är för trött.Jag har kommit med i en toppen klubb, som alla ve...

Av Ida Northcamp - 5 april 2014 13:46

Jag är med i SP! (Shady Pearls)Jen sa till Manda att hon skule bjuda in mig till klubben, o nu är jag med!Älskar den här klubben redan, o dog nästan igår.Det var verkligen en överraskning!Jen är en riktigt snäll person c: Hoppas alla förstår de!Komme...

Av Ida Northcamp - 3 april 2014 21:29


 

Presentation


Hejsan!
Jag heter Ida Northcamp och spelar StarStable.
Den här bloggen handlar såklart om mig o mina hästar på StarStable :)
Ses sen!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards